Четвер, 09.05.2024, 01:56
ЕКСТРІМ ТУР
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Меню сайта
Категорії каталога
Спальник [4]
Все про спальники і їх використання
Рюкзак [7]
Все про рюкзак і його використання
Палатка [4]
Все про палатку і її використання
Туризм на воді [5]
Все про поводження на воді ...
Медицина [10]
Все про першу медичну допомогу і не тільки....
Екіпірування [1]
Все про екіпірування для туризму
Інше [3]
Про все о забажаєте (статті про збільшення члєна будуть знищуватись негайно!!!)
Корисні підказки [4]
Наше опитування
Ваше ставлення до туризму
Всього відповідей: 66
Головна » Статті » Рюкзак

Огляд наплечників (ч1)

Огляд наплечників

Клапан - верхня кришка, яка закриває доступ до внутрішнього відсіку Н. З'єднується з корпусом в точці згину за допомогою стяжкових пряжок (в зйомних моделях), а з протилежного боку - замками типу "фастекс". Переважно має кишені, іноді з прозорого поліетилену (планшетки, для документів чи карт), іноді з сітки; доступ до кишень може бути для зручності зроблений з внутрішньої і зовнішньої сторін. У великих моделях знімається (при незначному завантаженні), хоча його можна і не знімати, в просто сховати в тубус. За допомогою стяжок клапан можна піднімати в залежності від наповнення об'єму тубуса. Категорично забоняється піднімати важкі Н. за клапан - підламаються фастекси, які його закривають. Іноді вхід до кишені роблять зовнішнім, тобто з протилежного до спини носія боку. Це не завжди оправдує зручності користування. Іноді блискавки роблять двосторонніми та прошивають "вушка" - клаптики тканини, за допомогою яких зручніше відкривати/закривати кишені клапана.

Вигода: в клапанні кишені дуже вигідно вкладати речі для швидкого їх діставання (перекус, дощовик, рукавиці, шапка, карта тощо).

Тубус - розширювальний циліндр переважно з легких матеріалів (нейлон оксфорд), пришитий по колу до верхньої частини Н, ховається під клапаном. Стягується шнурівкою, яка фіксується відтак фіксатором (у більшості наплечників - це кнопка-затискач, також зустрічаються механізми-блокатори з шестернею (нові Командори, Терри Інкоґніти) і клиноподібні стопери (Капрікорни). Канал шнурка в точці в'язання іноді забезпечують додатково прошитою смужкою, яка запобігає його розпорюванню.

Вигода: за допомогою тубуса корисний об'єм Н може бути збільшений. Деякі виробники позначають корисний об'єм Н наступною формулою: 70+10. Це означає, що 10 л можуть бути отримані завдяки тубусу. Практично всі великі Н мають тубус.

Фастекс (FX) - пластиковий замок-самоскид, що працює за принципом автозащібання. Складається з двох частин - "батьківської" і "материнської" - елементів приймаючої і передавальної дії. Фастекс є найуразливішим елементом фурнітури Н. Їх дуже легко поламати, якщо ненароком стати ногою. Особливо часто страждають фастекси під час транспортування в пасивному режимі, найчастіше - поясний (його часто не прив'язують і він звисає "без діла"). В деяких старих наплечниках (угорський Adventurer) замість фастексів в точці закривання клапана є стяжкові пряжки. Вигода від такого виду з'єднання в частодоступному місці мінімальна. На ринку наявні вироби кількох виробників. Найбільше надійними вважаються продукти італійської Duraflex (National Molding of Europe) та шведської Nexus (на цю нарікань більше), також переважно нормальною експлуатацією можна похвалити вироби фірми Снаряжение (ТМ "Санкт-Петербург"). Решта (сумські "Восток" та сімферопольські), а також деякі власного виробництва іноземних фірм є сумнівної якості, зроблені з дешевих матеріалів і для тривалого та інтенсивного використання непридатні.

 Вигода: оперативне блокування і доступ до рухомих частин Н.

Стяжкова пряжка - елемент закріплення спорядження за допомогою строп чи стрічок (ремінців) та фіксуючої пряжки. Активний кінець стрічки проходить подвійну в'язку з пряжці і за рахунок тертя з рифленим ребром її серцевини утримує з'єднання. Пряжок з ідеальним (тобто нульовим) коефіцієнтом тертя не існує в природі, тому з часом будь-які пряжки пускатимуть натяг. В даний момент з існуючих виробів можна зупинитися на проблемах пряжки власного в-ва польського Кампуса, яка не тримала навантаження під кутом, сімферопольська - за 2-2,5 роки нещадної цілорічної експлуатації (щомісячні авантюри по 30-40 карпатських км) зауважень немає, однак після і особливо за умов машинного прання і частих міжсезонних перепадів температури (взимку чи у високих горах) - пластик починає кришитися і ламається. Внутрішньопідвісна стяжка в-ва СПб в свіжокупленому Коммандорі - в першому для неї ж поході не витримала навантаження в 35 кг і просто розлетілась на друзки (друга, тим не менше, решту дороги в 100 км витримала достойно). Ще один приклад: на частково пошкоджених обох пряжках СПб (відламалась одна з направляючих планок, що брала на себе частину навантаження), які розміщені в точках максимального навантаження (кріплення в нижній частині силових лямок) було пройдено 130 ґорґанських кілометрів. Це виняток, але понервуватися власника змусив. Тим не менше, результати процесу старіння для пряжок СПб схожі на Сімферопольські - довше вищезазначеного терміну і режиму використання фурнітура потребує обов'язкової заміни.

 Вигода: служить основним регулятором довжини ремінців та стяжок. Дозволяє скорочувати чи подовжувати стропи, не знімаючи Н.

Фронтальна (передня, центральна) кишеня - протилежна до спини, служить для додаткового поруч з клапаном розміщення постійно необхідних в роботі речей (одяг, посуд тощо). Крім того, позволяє більше раціонально сортувати речі для швидкого знаходження. Закривається блискавкою, переважно двосторонньою, хоча зустрічаються й одинарні, що програють в зручності. Для меншого травмування тканини кишені на початку замкового полотна з обох боків виробники вшивають клаптики тканин, які значно спрощують процес закривання/відкривання кишені (у їх відсутність доводиться хапатись за тканину кишені, яка часто щільно набита і не завжди це дозволяє) і забезпечуються двосторонніми замками-блискавками.

Бокові кишені - в багатьох моделях вони відсутні, особливо ціняться т. зв. приховані складкові кишені, тобто не виступаючі, а такі, що при відсутності речей в них спласкуються і ховаються. Особливо ціняться через нечасте монтування в таких кишенях двосторонні замки-блискавки, які позволяють набагато оперативніше відшуковувати в складках ручки замків і комфортніше працювати зі спорядженням.

Вигода: їх наявність позволяє наряду з фронтальною кишенею рівномірно і доцільно розташовувати речі залежно від призначення. Рекомендуються для розміщення склотари (особливо крихка тара убезпечується прив'язуваним збоку килимком-каріматом), консерв чи пластикових пляшок для мінеральної води великої місткості.

Бокові стяжки - теж непостійний елемент спорядження, але виключно зручний. Становлять собою розташовані поперечно до корпусу Н ременці, довжина яких регулюється стяжковими пряжками.

Вигода: позволяють виносити габаритне спорядження на зовнішній контур Н, а саме: килимки-карімати, саперні лопати, лижні палки, намети та інші речі. Також позволяє переносити некондиційні для внутрішнього транспортування речі (мокрі намети, сокири з незакритим вістрям). Стосовно каріматів, то бічні стяжки суттєво економлять корисний об'єм Н, так як запобігають розміщенню його усередині, що приводить за рахунок невідворотних складок до його зменшення.

Клапанні стяжки - служать оригінально разом з відповідними пластиковоми платформами для транспортування кішок, однак позволяють також закріплювати пляшку з водою і елементи габаритного одягу для їх оперативного діставання (дощовики, светри)

Замки-блискавки - в наплечниках служать значно ефективнішим способом лінійного з'єднання матеріалів, ніж приліпки та кнопки, не кажучи про ґудзики (хоча й такі бувають). Особливо цінуються блискавки японської компанії YKK, ними комплектуються найдорожчі продукти. Переважно всі виробники забезпечують ручки "собачок" блискавок продовжувачами для зручності їх діставання з-під тканинних складок та уникання примерзання металу до шкіри в умовах низьких температур. Продовжувачі бувають у вигляді смужок з тканини (з наповнювачами чи без - Терра Інкоґніта) або шнурками з ковпачками - Коммандор. Іноді виробники додатково захищають канали замкового полотна від проникнення вологи ґумовими стрічками або щільними смужками.

Кнопки - елемент фіксації рухомих частин Н в тих місцях, де потрібна точкова форма з'єднання матеріалів. Як і фастекс, складається з материнської приймаючої і батьківської віддаючої частин. Неякісні зразки з часом втрачають здатність защібання (не тримають кріплення) або просто "з м'ясом" відриваються від поверхні матеріалу. Бувають як металеві, так і пластикові, перші, зрозуміло, надійніші. Відома якістю німецька фірма Stocko (Баск)

Вигода: дорожчий, але надійніший варіант кріплення частин спорядження (в більшості виробів канали пластин підвіски фіксуються саме кнопками, в дешевих і спрямових на полегшення ваги продукту виробах застосовуються приліпки). Однак кнопки в разі їх невдалого розміщення чи контакту з тілом власника в робочому режимі здатні завдавати травм чи натирати шкіру.

Приліпки - найдешевний елемент кріплення рухомих частин Н. Складаються з двох стрічок: м'якої приймаючої та ворсистої-дротяної передавальної. За рахунок переплетення різного типу волосин між смужками має місце фіксація потрібних частин спорядження. Відрізняється універсальністю, оскільки можуть використовуватись як в лінійному з'єднанні, так і в точковому. Дешеві продукти з часом зношуються, так як робоче волокно здатне втрачати свої властивості, однак з-поміж всіх інших розглянутих видів кріплення набагато зручніше в тих випадках, де силове навантаження непринципове.

Вигода: простий, легкий і малотравматичний спосіб фіксації елементів Н.

Компресійні стяжки - схожі на бокові, але служать для підтримання стягнутості окремих частин Н, для надання йому потрібної форми.

Вигода: позволяє "розширяти" чи "звужувати" Н залежно від обсягу навантаження. В багатьох Н нижні компресійні стяжки проходять через днище - часто така конструкція створює проблеми його власнику: іноді ці ремінці заважають пересуванню по бездоріжжю (наприклад в жерепі чи густому лісі), від постійного контакту з землею швидше стираються і забруднюються.

Компенсуючий пояс - елемент спорядження у вигляді пояса з ремінцями, які закінчуються фастексом з сучасних об'ємних і надійних матеріалів, є базовим і майже завжди обов'язковим елементом більшості великих наплечників. Бувають з кишенями.

Вигода: позволяє за рахунок додаткової фіксації Н на талії власника розвантажувати силові плечові лямки і збільшувати стійкість його закріплення при транспортуванні. Особливо потрібний при перехилянні та ненормальному пересуванні по складному рельєфу, так як допомагає зберігати рівновагу.

Петлі та стяжки для льодоруба - додаткові елементи Н у вигляді одної або двох придонних вшитих петельок та закріплюючих стяжок вище. Стяжки зйомні і можуть бути встановлені на бажаній висоті за допомогою прошитої вертикальної стрічки. Конструкція стяжок в різних моделях відрізняється: крім стяжок бувають просто ґумові зв'язки і пластикові лапки-тримачі (Duraflex). В деяких продуктах (Баск) верхня стяжка відсутня.

Вигода: дозволяють закріплювати на зовнішньому контурі Н робочі інструменти (льодоруби, айс-байлі, льодові молотки, лижні палки) таким чином, що вістря спрямоване догори і ризик травм чи пошкодження тканин при транспортуванні Н був мінімальний. Нижні петельки також можуть використовуватись для просилення і защібання в них фастекса поясу (в такому випадку ризик наступання і його пошкодження зводиться до мінімуму).

Бокові нижні кишені - переважно без замків, прошиті по верхньому краю резиновою стрічкою, розміщені переважно з обох боків днища.

Вигода: розміщення нижніх кінців лиж або закріплення невеликих резервуарів з водою.

Напоясні кишені - вшиті в тканину пояса невеликі кишеньки, переважно з замком-блискавкою. Іноді з двох боків.

Вигода: можливість швидкого доступу до частонеобхідних речей (фотоапарат, мобільний телефон, GPS, перекус); за відсутності такої доводиться експлуатувати клапанну кишеню, з якої щось дістати без знімання Н проблематично.

Нижній ("підвальний") вхід - вшитий напівколом в нижню частину Н замок-блискавка, "собачка" для зручності переважно крупних розмірів, двосторонній. Верхній край отвору прошитий ґумовою стрічкою для запобігання проникненню вологи. Якщо килимок-карімат транспортується всередині Н, ця особливість зайва.

Вигода: можливість доступу до нижнього відсіку Н; особливо це вигідно, коли він повністю завантажений або поділений за допомогою перегородки на дві камери.

Вертикальний вхід - схожий до попереднього елемент Н, за виключенням того, що блискавка вшита вертикально, вздовж корпуса Н. Зустрічається в дорогих імпортних продуктах.

Вигода: поруч з нижнім входом додатково позволяє оперативно отримати доступ до спакованих на різних рівнях речей у навантаженому Н.

Перегородка - поперечна вкладка з тканини, яка за допомогою замка-блискавки чи інших фіксаторів позволяє поділити камеру Н на два відсіки.

Вигода: можливість ізоляції гідрофобного спорядження за принципом "підводного човна" або для бажаного сортування речей.

Підвіска - система ременців та стяжок, каркасних пластин, силових плечових лямок та поясу, яка покликана забезпечити максимально зручне та ергономічне транспортування вантажів в Н. Особливу увагу слід звертати на двосторонні стяжки, які позволяють регулювати з різних боків натяг силових плечових лямок, причому на ходу; стяжки поясу, які дозволяють підганяти потрібну його довжину. Кожна солідна фірма має свою запатентовавану систему підвіски, і випадків запозичень винаходів виробниками один у одного практично не зустрічалось. Історія каркасів починається від трубчастого станка (Єрмак зокрема), на якому кріпився весь вантаж. На даний момент більшість виробників будують підвіску на основі профільованих під тіло дюралевих пластин. Грані пластин переважно заокруглюють (фабрично або напильниками вручну), інакше під навантаженням гострі канти здатні без проблем розрізати тканину свого каналу. Дехто використовує 8,5 мм трубку, а дехто взагалі - пінополіуретанову пінку чи картон. Важно, щоб пластини чи труби виймались, інакше попрати чи скласти Н для компактного переміщення не вдасться. Більшість підвісок як правило сконструйовані з перспективою регулювання висоти: іноді приліпковим, менш надійним, на думку автора, методом, решта - стяжковим з'єднанням. Кожну підвіску перед першим вживанням і перед кожним новим походом слід підігнати під власну конституцію.

Вигода: підвіска є критичноважливим елементом спорядження, її зручність є найбільш вагомим критерієм вибору продукту. Деякі імпортні виробники заявляють про можливість транспортування до 50 кг вантажів без шкоди для виробу та власника. Технічна межа навантаження вітчизняних продуктів наближається до позначки 40 кг (далі при тривалій експлуатації ламається фурнітура і рвуться шви).

Силові плечеві лямки - основний елемент підвіски, який відповідає за головне закріплення Н на корпусі власника. Від їх ергономічності та зручності залежить комфорт усієї мандрівки. Більшість виробників намагається максимально адаптувати лямки під профіль пересічного туристичного корпусу у вигляді S-подібних форм. Велику роль грають м'якість і водночас жорсткість матеріалу лямки. Перша суттєво абсорбує навантаження на плечі та ключиці, друга відповідає за збереження форми і зручність розміщення на тілі власника (в деяких випадках особливо при великих навантаженнях і використанні грудної стяжки (ліфона) - воно деформується і втрачає пом'якшуючі функції за рахунок зменшення корисної площі.

Вентиляційна дихаюча сітка (система пасивного вологовідведення) - пористий сіткоподібний матеріал, яким обшивають внутрішню поверхню підвіски, що контактує з тілом власника. Як і у випадку з підвісками, більшість виробників використовують власні напрацювання, більш-менш вдало передираючи технології одне в одного. Виробники намагаються закрутити голову перспективного покупця різноманіттям абревіатур (ABS, AirMesh, AirBack тощо), і в кожного творця Н є свій набір символів для позначення власної неповторності, хоча принцип і структура схожі.

Вигода: в теплу пору року деяким чином запобігає надмірному потовиділенню в районі безпосереднього прилягання контактуючих поверхонь матеріалу і тіла власника та сприяє його (матеріалу) швидшому за рахунок великої кількості отворів висиханню. З часом і особливо з "жовтих" матеріалів сітка зминається і ефективність вологовідведення зменшується, а за 2-3 роки - навіть рветься.

Ґумові шнурки-сітки - перехресно переплетений переважно зверху клапана, замість чи над фронтальною кишенею ґумовий шнурок.

Вигода: оперативне закріплення і діставання постійнопотрібних і середньовеликих речей (пляшки з водою, одяг, карти)

Світловідбиваюча плівка - смужки світлорефлективної дії, розташовані на фронтальній частині Н. Як виробник ціниться фірма 3М.

Вигода: безпека пересування по автомагістралях.

Грудня стяжка ("ліфон") - додаткова на рівні грудей стяжка з найменшим фастексом. Дещо делікатна: навіть автентична нексусівська ламалась після 5 днів під навантаженням 35>25 кг. Крім того, відверто малий замка розмір має здатність підвищеного натирання шкіри на відповідній ділянці грудної клітки. Деякі виробники ставлять більший фастекс (він надійніший і за рахунок більшої площі менше натирає). Однак це скорше виняток ніж правило. На тріснутій коробці материнської частини маленького нексусівського фастекса вдалося пройти 130 ґорґанських км без помітних незручностей в експлутації.

Вигода: додаткове розвантаження силових плечових лямок.

Петлі під руки - практично всі виробники забезпечують зовнішню сторону силових лямок напівкільцями не завжди відомого для них призначення. В Адвенчурівських Н за ці кільця карабінчиками зачіпляються комплектні петельки під руки. В продажі окремо їх виявити досі не вдається.

Вигода: від довгоденного тиску силових лямок на плечі - останні періодично зводять судоми і затерпання. Грудна стяжка і пояс вже не такі ефективні, як у перші дні. Руки в режимі пересування постійно холітаються без діла і просяться десь їх прилаштувати, потрапляючи часто під лямки (так терпнуть і синіють пальці). Петлі під руки вирішують обидві проблеми: задіяні руки тепер відтягують власною вагою силові лямки і зменшують навантаження на плечі та ключиці.

Матеріали Н:

Cordura™ від DuPont ® - ця дорога і надійна тканина є базовою для пошиття Н. Лише найдорожчі і найвідоміші вироби комплектуються оригінальним матеріалом; переважно використовується азіатський неліцензований сурогат або хімічні експерименти конкурентів під власними і часто хитроспівзвучними з оригіналом назвами (типу Duront або Endura). За щільністю залежно від скупості в'єтнамських кустарників і фантазії їх євроколег-виобників Н поділяється на 500, 600, 750 і аж до 1000. Останнім часом більшість виробників відмовляються від важкого і дорожчого 1000 матеріалу у цілокорпусному виконанні і залишають його лише в найбільш відповідальних поверхнях продукту (днище наприклад). В решті ставиться 600. Часто в описанні коло цифри додається буква "D" - це не означає нічого кращого від просто цифри, а лише вказує одиницю виміру щільності - Denie або пояснює цифру (Density або щільність). Справжні матеріали від DuPont завжди комплектуються не тільки етикеткою-ярличком, але й вшитою в розріз шва відповідного матеріалу тканинною, шкіряною або пластиковою біркою. Цим грішать деякі вітчизняні (Капрікорн) і закордонні (High Peak) виробники Н, ставлячи "жовтий" матеріал і видаючи його за справжній, мало того через це несправедливо скаче ціна.

PU (polyurethane) - позначення обробки відповідної тканини поліуретановим напиленням. На даний час практично всі продукти на ринку випускаються з обробкою, іноді навіть у кілька шарів (Кампус це вказує як 4хС). Чим більше шарів - тим довше тримається обробка і менше промокає тканина, і тим повільніше осипається під дією низьких температур та прання. Наявність обробки виявляється завдяки характерному склянистому забарвленню з внутрішнього боку матеріалу.

Вигода: необроблена кордура сама по собі, що би там не говорили її виробники, є водопроникна. Перші краплини скотяться, але калюжа (для прикладу), зібрана в складці, вже промочить волокно і успішно протече з протилежного боку. Оброблена тканина не протікає, але намокає зверху. Вода буде стікати, не промочуючи волокно, але при тривалій дії води поверхня все одно намокне. Така проблема була в Н в-ва Коммандор ранніх необроблених моделей. Зокрема після кількагодинного дощу старий Караван 90 став мокрий і пропустив частину вологи всередину, в той час як нова Шерпа 100 була лише поверхнево волога і набагато швидше висохла.

Cordura Ripstop™ - іноді в матеріал кордури виробник вплітає додатково зміцнюючу структуру тканини нитку зі кевларових волокон, яка з вигляду нагадує квадратовану сітку. Продавці іноді помилково диференціюють кордуру-ріпстоп як просто "ріпстопом", хоча це все одно кордура. Ріпстоп - це плетення, а не окремий матеріал (нейлон-ріпстоп тощо).

Вигода: плетення "ріпстоп" додатково запобігає розширенню пошкодженого волокна (кордура визначально має таку властивість), тобто дірка на поверхні матеріалу з "ріпстоп" полізе далі з меншою перспективою ніж без такого.

Nylon Ballistic - нейлонове волокно з додаванням ПВХ (полівінілхлор, PVC). На вигляд тканина має склянисто-матову структуру або прорезинену поверхню. Іноді вплітають додаткові нитки-арматуру.

Вигода: на відміну від звичайної обробленої кордури цей матеріал взагалі не намокає і не промокає, не набирає бруд, так як має безпорову структуру, за збереження такої ж міцності та витривалості



Категорія: Рюкзак | Добавив: extrim-tur (09.11.2008)
Переглядів: 961 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Добавлят коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів 0
Copyright MyCorp © 2024 Безкоштовний хостинг uCoz